דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בנייה ירוקה- איך לחסוך בעזרת הממשלה 

מאת    [ 11/03/2010 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 3095 פעמים ]

מחקר שערך המשרד להגנת הסביבה מגלה שתכנון בתים באופן ידידותי לסביבה, קרי בנייה ירוקה, מחזירה את ההשקעה שלה תוך שנה עד שנה וחצי. לאחר מכן התשואה עולה בשישים אחוז, וחל חסכון עצום בהוצאות הן באופן פרטי והן באופן ציבורי.

החסכון שנוצר עקב בנייה ירוקה הוא הפוך למגמה הקיימת בעת הבנייה.אז בדרך כלל העלות של הבנייה עולה ב5 אחוז מבנייה רגילה. הסיבה לכך היא השימוש בחומרים יקרים וכן בהליכי תכנון לא שיגרתיים. למשל, בניית מערכת חשמל סולרית, בניית מערכת מחזור מים ועוד. אך ככל שהעלות הראשונית יקרה יותר כך בעתיד החסכון יהיה גבוה יותר. חסכון זה כפי שצוין קודם לכן, הינו פרטי וכן ציבורי, ערכות הן שבאמצעות בנייה ירוקה ניתן לחסוך למשק יותר ממילארד שקל בעקבות הפחתת התפעול של מערכת החשמל והקטנת גזי החממה.

כיצד מעודדת הממשלה בנייה ירוקה

המשרד להגנת הסביבה פועל בשנים האחרונות להגביר ביתר שאת את המעבר אל אדריכלות ירוקה. המשרד מעודד אדריכלות ירוקה באמצעות הפצת מדריכים אשר מלמדים כיצד ניתן לתכנן בנייה ירוקה, חקיקת חוקים בתחום (האחרון שבהם, דרישה לקבלת רישיון עבור התקנת אנטנה במרפסת), וכן אכיפה מוגברת של הליכי בנייה הן פרטית והן ציבורית אשר אינם עומדים בתקנים הירוקים. אומנם לא מדובר עדיין על מהפכה כפי שעוברות מדינות אירופה או ארה"ב, אך בהחלט מדובר על צעדים ראשונים שיהוו את הבסיס לעתיד ירוק יותר.

בשנים האחרונות קיבלה ממשלת ישראל החלטה משמעותית שקשורות לנושא של בנייה ירוקה. ההחלטה קבעה שעל מוסדות ציבור קיימים להתייעל ולשנות את סוגי הנורות הקיימים בבניינים על מנת להביא להפחתת צריכת החשמל באחוז אחד (שיעלה כל שנה). בנוסף מבני ציבור חדשים שייבנו יהיו מחוייבים לתקנות בנייה ירוקה ולהתייעלות אנרגטית אשר תביא להפחתת צריכת החשמל. כמו כן תצא הממשלה בתוכניות פרסום להתייעלות אנרגטית שתביא להפחתת צריכת החשמל הפרטית.

יש לציין בארה"ב ובאירופה נקבע כבר בתחילת שנות האלפיים, שכל מבני מוסדות הציבור החדשים ייבנו על פי תקנות אדריכלות ירוקה, בכך אותם מוסדות לא רק יחסכו כסף אלא גם יביא להתייעלות של המערכות החיצוניות ויפחיתו מעליהן את העומס.

הנה מספר דוגמאות כיצד בנייה ירוקה יכולה להביא לחסכון כספי מצד אחד ומצד שני לשמירה על משאבי טבע ואנרגיה.

א.ניצול מקורות מים בצורה חכמה- בתוך הבית ניתן להתקין חסכמים אשר יביאו לחסכון של 30 אחוז בצריכת המים. מחוץ לבית, שימוש במים אפורים, קרי מיחזור מים לצורכי השקיית גינות. מיחזור כזה יביא לחסכון של 35% מכמות המים המנוצלת.

ב.ניצול מקורות אנרגיה טבעיים- בתוך הבית, שימוש בחלונות גדולים אשר יביאו לחסכון בצריכת החשמל, מחוץ לבית, בידוד הגגות בצורה תרמית לצורכי חימום וקירור ושימוש בקולט שמש סולארי.

ג.איורוור טבעי- שימוש במאווררים טבעיים במקום מזגנים.

ד.תאורה חסכונית- שימוש בנורות פלוארסוצנטיות יכולות לחסוך רבע מצריכת החשמל לעומת נורות ליבון רגילות. כמו כן ניתן להתקין מערכת אשר מפעילה את האור רק כאשר יש מישהו בחדר.

באמצעות דוגמאות אלו ואחרות של בנייה ירוקה, ניתן להגיע לחסכון כספי עצום, להפחתת העומס על המערכות וכמובן לשמירה על הסביבה.

אתר תגובות הוא מדריך עסקים שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב